Amaç

 

Projenin temel amacı, Groningen Modeli kullanılarak gerçekleştirilen Akılcı İlaç Kullanımı (AİK) eğitiminde yaşanan uygulamaya dönük aksaklıkların ve yetersizliklerin sanal hasta modelleri ile azaltılması veya ortadan kaldırılmasıdır.

 

Projenin ikincil amaçları ise;

  1. Groningen Modeli için önemli niteliklere sahip olan, yeni senaryolarla geliştirilebilir bir sanal öğrenme ortamı hazırlanması,

  2. Sanal hasta uygulamalarıyla AİK eğitimi yapılması ve etkililiğinin test edilmesi,

  3. İki farklı tıp fakültesinde sanal hasta ortamının uygulanabilirliği ve etkililiği için detaylı bir araştırmanın gerçekleştirilmesidir. 

 

Gerçekleştirilecek olan proje sonunda aşağıdaki hedeflere ulaşılması planlanmaktadır:

  • AİK eğitimi konusunda Türkiye’de diğer tıp fakültelerindeki uygulamaları gösteren güncel bir dokümanın bulunmayışı nedeniyle, bu konuda bir kaynak hazırlanması,
  • Devam eden AİK uygulamaları kapsamında kullanılan araç-gereç, yöntem, senaryo ve iletişim biçimlerinin tespit edilmesi,
  • AİK uygulamaları kapsamında yürütülen yüz yüze eğitimlerdeki sorunların belirlenmesi,
  • Belirlenen kaynakların güncellenerek sanal hasta senaryolarına aktarılması,
  • Yüz yüze yürütülen “simüle hasta” uygulamalarının dijital ortama aktarılarak, sanal hasta modelleri için bir platform oluşturulması ve geliştirilmesi,
  • Geliştirilen ortamın etkililik testinin gerçekleştirilmesi, bu amaçla ölçek geliştirilmesi,
  • Daha önce simüle hastalarla AİK eğitimi almış ve daha önce bu eğitimi simüle hastalar olmadan almış öğrencilerin, sanal hasta uygulaması sonucu AİK konusunda gelişimlerinin belirlenmesi,
  • Sanal hasta ortamında yürütülen AİK oturumları kapsamında iki farklı üniversitedeki intörnlerin ilaç reçeteleme, reçeteleme sırasında hastayı bilgilendirme, ilaç dışı tedaviden bahsetme, reçeteledikleri ilaçlar ile ilgili bilgi verme ve uyarılarda bulunma becerilerinin ve genel başarı durumlarının karşılaştırılacağı bir araştırmanın gerçekleştirilmesi
background image